Sleepless in Hollywood (Record no. 224386)
[ view plain ]
000 -Encabezamiento | |
---|---|
fixed length control field | 01891nam a2200229 i 4500 |
001 - Número de Control | |
control field | 003577 |
005 - Fecha de Ultima Modificación | |
control field | 20231009192024.0 |
008 - Elementos de Fongitud Fija--Información General | |
fixed length control field | 131029s2013 nyu 000 0 eng |
010 ## - Número de Control de Biblioteca del Congreso USA | |
Número de la Bibliografía nacional | 2012051638 |
020 ## - ISBN | |
ISBN | 9781476727745 |
042 ## - AUTHENTICATION CODE | |
Authentication code | pcc |
050 00 - Número de Clasificación de la Biblioteca del Congreso de (USA-LC) | |
No. de Clasificación | PN1993.5.U6 |
No. del ítem | O29 2013 |
082 00 - Número de Clasificación Decimal Dewey | |
No. de Clasificación | 384.8 OBS |
100 1# - Entrada Principal - Nombre Personal | |
Nombre Personal | Obst, Lynda |
245 10 - TÍTULO | |
Título del material | Sleepless in Hollywood |
Resto del Título | : tales from the new abnormal in the movie business |
Mención de responsabilidad | / Lynda Obst |
250 ## - Mención de Edición | |
Mención de Edición | First Simon & Schuster hardcover edition |
260 ## - Publicación, Distribución, etc. (Pie de Imprenta) | |
Lugar de Publicación, Distribución, etc. | New York |
Nombre de la editorial, distribuidor, etc. | : Simon & Schuster |
Fecha de Publicación, Distribución, etc. | , 2013 |
300 ## - Descripción Física | |
Extensión | 283 p. |
Otros detalles físicos | : illus. |
Dimensiones | ; 22 cm. |
520 ## - Resumen, etc. | |
Nota de resumen, etc. | A veteran producer takes a witty look at the new Hollywood. Lynda Obst returns to dish on the experts, tastemakers, and moguls of today's Hollywood and the movies they make. She describes how the movie business has lost its MO -- and is now losing its talent to network and especially cable TV. With the collapse of the DVD market, the movie industry was crippled. The business reacted by producing tentpoles (mega-hits) or tadpoles (which nobody gets a chance to see). Why? Since the majority of their revenue comes from the foreign market, especially China and Russia, studios are no longer dependent on expensive stars or dialogue (i.e. writers). Special effects and 3D replace people. Obst speaks from the front lines. Her subjects are friends, moguls, former employers, mentors, and even relatives, who express their opinions with disarming bluntness and hilarity. Obst combines her experiences with insights from the smartest people in the business. In what Obst calls the New Abnormal (because Hollywood wasn't normal to begin with), studios are paralyzed. Can the movie business be resurrected? Can it once again make the movies that make us laugh, cry, and wish we could own the DVD? Obst is ready. |
650 ## - Entradas Secundarias - Términos temáticos | |
Tópico o nombre Geográfico | Motion picture industry |
Subdivisión Geográfica | -United States |
942 ## - TIPO DE MATERIAL | |
Tipo de Material | Libro - Monografía |
Material oculto del Opac | Material perdido | Material dañado | Material No para préstamo | Sede donde se ingresó el material | Sede a donde pertenece el ejemplar/Copia | Fecha de Adquisición o compra | Préstamos Koha (veces que fue prestado) | Clasificación | Número de inventario (Código de barras) | Última vez visto (Koha) | Fecha del precio de reemplazo | Tipo de Material |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. | Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. | 09/10/2023 | 384.8 OBS | 003577 | 09/10/2023 | 09/10/2023 | Libro - Monografía |