Simone Martini (Record no. 230713)

MARC details
000 -Encabezamiento
fixed length control field 01904nam a2200265 a 4500
001 - Número de Control
control field 011735
005 - Fecha de Ultima Modificación
control field 20231009192149.0
008 - Elementos de Fongitud Fija--Información General
fixed length control field 221011s19891989nyca 000 ubeng d
020 ## - ISBN
ISBN 9781878351050
050 00 - Número de Clasificación de la Biblioteca del Congreso de (USA-LC)
No. de Clasificación PR4581
No. del í­tem .S6155 2009
082 1# - Número de Clasificación Decimal Dewey
No. de Clasificación REF 759.5 MAR
No. de la Edición
100 1# - Entrada Principal - Nombre Personal
Nombre Personal Jannella, Cecilia
240 10 - Título Uniforme
Título Uniforme <a href="Toller Cranston Collection">Toller Cranston Collection</a>
245 10 - TÍTULO
Título del material Simone Martini
Mención de responsabilidad / Cecilia Jannella
260 ## - Publicación, Distribución, etc. (Pie de Imprenta)
Lugar de Publicación, Distribución, etc. Firenze
Nombre de la editorial, distribuidor, etc. : Scala
Fecha de Publicación, Distribución, etc. , 1989
300 ## - Descripción Física
Extensión 79 p.
Otros detalles físicos : illus.
Dimensiones ; 28 cm.
500 ## - Nota General
Nota General Includes index
505 00 - Nota de Contenido
Nota de contenido formateada The life of Simone Martini Simone Martini and Tuscany: early works Simone and the Commune of Siena: his fame grows Simone and the House of Anjou: Assisi and the Naples Altarpiece St Louis of Toulouse crowning Robert of Anjou Simone and his workshop The polyptych of Santa Caterina The Orvieto years Simone's second sienese period Simone Martini in Avignon
520 ## - Resumen, etc.
Nota de resumen, etc. Simone was doubtlessly apprenticed from an early age, as would have been the normal practice. Among his first documented works is the Maestà of 1315 in the Palazzo Pubblico in Siena.[1] A copy of the work, executed shortly thereafter by Lippo Memmi in San Gimignano, testifies to the enduring influence Simone's prototypes would have on other artists throughout the 14th century. Perpetuating the Sienese tradition, Simone's style contrasted with the sobriety and monumentality of Florentine art, and is noted for its soft, stylized, decorative features, sinuosity of line, and courtly elegance. Simone's art owes much to French manuscript illumination and ivory carving: examples of such art were brought to Siena in the fourteenth century by means of the Via Francigena, a main pilgrimage and trade route from Northern Europe to Rome.
546 ## - Nota de Idioma
Nota de idioma Translated from the Italian to English
600 14 - Entradas Secundarias - Nombre personal
Nombre Personal Martini, Simone
Fechas asociadas con el nombre (, 1284-1349)
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos
Tópico o nombre Geográfico Painter
Subdivisión Geográfica -Italian
942 ## - TIPO DE MATERIAL
Tipo de Material Libro - Monografía
Holdings
Material oculto del Opac Material perdido Material dañado Material No para préstamo Sede donde se ingresó el material Sede a donde pertenece el ejemplar/Copia Estantería donde se ubica Fecha de Adquisición o compra Préstamos Koha (veces que fue prestado) Clasificación Número de inventario (Código de barras) Última vez visto (Koha) Fecha del precio de reemplazo Tipo de Material
Expurgado/No disponible       Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Sala Ingles 09/10/2023   REF 759.5 MAR 011735 09/10/2023 09/10/2023 Libro - Monografía

415 15 20293 |  info@labibliotecapublica.org | Newsletter |                                                       f |


contador pagina