Edward Hopper (Record no. 247883)

MARC details
000 -Encabezamiento
fixed length control field 01814nam a2200217 a 4500
001 - Número de Control
control field 040238
005 - Fecha de Ultima Modificación
control field 20231009192703.0
008 - Elementos de Fongitud Fija--Información General
fixed length control field 221006s19951995usaa 000 u eng d
020 ## - ISBN
ISBN 9781566196598
082 1# - Número de Clasificación Decimal Dewey
No. de Clasificación 959.13 HOP
No. de la Edición
100 1# - Entrada Principal - Nombre Personal
Nombre Personal Costantino, Maria
245 10 - TÍTULO
Título del material Edward Hopper
Mención de responsabilidad / Maria Costantino
260 ## - Publicación, Distribución, etc. (Pie de Imprenta)
Lugar de Publicación, Distribución, etc. New York
Nombre de la editorial, distribuidor, etc. : Barnes & Noble
Fecha de Publicación, Distribución, etc. , 1995
300 ## - Descripción Física
Extensión 128 p.
Otros detalles físicos : illus.
Dimensiones ; 33 cm
520 ## - Resumen, etc.
Nota de resumen, etc. Edward Hopper was one of the finest American Scene painters in the Realist tradition. His passion was to portray "typical America"; his city- and landscapes are vivid reflections of the then contemporary American life. Several of his paintings, such as House by the Railroad (1925), Early Sunday Morning (1930), and Nighthawks (1942), have become icons of modern American art. They depict the loneliness, anonymity, and lack of variety in the daily life of ordinary people. Edward Hopper: Portraits of America examines the apparent dichotomy within Hopper's oeuvre. On the one hand, his compositions depict deserted small towns or solitary figures in empty offices, desolate houses, or hotel rooms. On the other hand, Hopper painted the landscape of New England, where he spent almost every summer with his wife Jo, as bright and tranquil. He seemed to analyze the psychological restrictions and isolation of everyday life as well as the joy and freedom of vacation. This volume superbly illustrates this dichotomy with full-color reproductions of many of Hopper's most famous compositions. It shows how, by linking fiction and reality, concealment and revelation, Hopper's images evoke an enigmatic uncertainty, which is both mystifying and fascinating.
546 ## - Nota de Idioma
Nota de idioma English
600 14 - Entradas Secundarias - Nombre personal
Nombre Personal Hopper, Edward
Fechas asociadas con el nombre (1882 - 1967)
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos
Tópico o nombre Geográfico Artists
Subdivisión Geográfica -American
942 ## - TIPO DE MATERIAL
Tipo de Material Libro - Monografía
Holdings
Material oculto del Opac Material perdido Material dañado Material No para préstamo Sede donde se ingresó el material Sede a donde pertenece el ejemplar/Copia Estantería donde se ubica Fecha de Adquisición o compra Préstamos Koha (veces que fue prestado) Clasificación Número de inventario (Código de barras) Última vez visto (Koha) Fecha del precio de reemplazo Tipo de Material
        Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Sala Ingles 09/10/2023   959.13 HOP 040238 09/10/2023 09/10/2023 Libro - Monografía

415 15 20293 |  info@labibliotecapublica.org | Newsletter |                                                       f |


contador pagina