MARC details
000 -Encabezamiento |
fixed length control field |
02208cam a22002895a 4500 |
001 - Número de Control |
control field |
061536 |
005 - Fecha de Ultima Modificación |
control field |
20231009193121.0 |
008 - Elementos de Fongitud Fija--Información General |
fixed length control field |
10113 s2009 enka 000 0 eng d |
010 ## - Número de Control de Biblioteca del Congreso USA |
Número de la Bibliografía nacional |
2009504338 |
020 ## - ISBN |
ISBN |
9781859843482 |
042 ## - AUTHENTICATION CODE |
Authentication code |
lccopycat |
082 04 - Número de Clasificación Decimal Dewey |
No. de Clasificación |
LAS 791.43 ORE |
100 1# - Entrada Principal - Nombre Personal |
Nombre Personal |
Orellana, Margarita de |
Fechas asociadas con el nombre |
, 1950- |
245 10 - TÍTULO |
Título del material |
Filming the revolution |
Resto del Título |
: North American conema and Mexico, 1911-1917 |
Mención de responsabilidad |
/ Margarita De Orellana ; translated by John King |
260 ## - Publicación, Distribución, etc. (Pie de Imprenta) |
Lugar de Publicación, Distribución, etc. |
London |
Nombre de la editorial, distribuidor, etc. |
: Verso |
Fecha de Publicación, Distribución, etc. |
, 2009. |
300 ## - Descripción Física |
Extensión |
xvi, 206 p. |
Otros detalles físicos |
: ill. |
Dimensiones |
; 19 cm. |
500 ## - Nota General |
Nota General |
"First published as La mirada circular : el cine norteamericano de la Revolución Mexicana, 1911-1917 ... c1991"--T.p. verso. |
504 ## - Nota de Bibliografía, etc. |
Nota de Bibliografía, etc. |
Includes filmography (p. [130]-193) and bibliographical references (p. [194]-203). |
505 1# - Nota de Contenido |
Nota de contenido formateada |
Forward/ Kevin Brownlow -- Preface / Friedrich Katz -- An imaginary trip through "Barbarous Mexico"-- The changing image of Pancho Villa -- The Mexican Revolution in feature films -- Annexe: Foreign cameramen who filmed the Mexican Revolution. |
520 ## - Resumen, etc. |
Nota de resumen, etc. |
On January 3, 1914 Pancho Villa became Hollywood's first Mexican superstar. In signing an exclusive movie contract, Villa agreed to keep other film companies from his battlefield, to fight in daylight wherever possible, and to reconstruct battles if the footage needed reshooting.Through memoir and newspaper reports, Margarita De Orellana looks at the documentary film-makers who went down to cover events in Mexico. Feature film-makers in Hollywood portrayed the border as the dividing line between order and chaos, in the process developing a series of lasting Mexican stereotypes-the greaser, the bandit, the beautiful sentilde;orita, the exotic Aztec. Filming Pancho reveals how Mexico was constructed in the American imagination and how movies reinforced and justified both American expansionism and racial and social prejudice |
546 ## - Nota de Idioma |
Nota de idioma |
Translated from the Spanish. |
600 14 - Entradas Secundarias - Nombre personal |
Nombre Personal |
Villa, Pancho |
Fechas asociadas con el nombre |
, 1878-1923 |
Subdivisión general |
--In motion pictures |
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos |
Tópico o nombre Geográfico |
Motion pictures |
Subdivisión Geográfica |
-United States |
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos |
Tópico o nombre Geográfico |
Motion pictures |
Subdivisión Geográfica |
-Mexico |
650 ## - Entradas Secundarias - Términos temáticos |
Tópico o nombre Geográfico |
Mexico |
Subdivisión general |
-History |
Subdivisión cronológica |
-Revolution, 1910-1920 |
Subdivisión general |
-Motion pictures and the revolution |
942 ## - TIPO DE MATERIAL |
Tipo de Material |
Latin American Studies |