Courbet (Record no. 264694)

MARC details
000 -Encabezamiento
fixed length control field 01998nam a2200253 a 4500
001 - Número de Control
control field 023464
005 - Fecha de Ultima Modificación
control field 20231009193212.0
008 - Elementos de Fongitud Fija--Información General
fixed length control field 220308s20072007nyca 000 u eng d
020 ## - ISBN
ISBN 9780789209771
050 00 - Número de Clasificación de la Biblioteca del Congreso de (USA-LC)
No. de Clasificación Q162
No. del í­tem .A59 2007
082 1# - Número de Clasificación Decimal Dewey
No. de Clasificación REF 759.40 COU
No. de la Edición
100 1# - Entrada Principal - Nombre Personal
Nombre Personal Le Men, Segolene
240 10 - Título Uniforme
Título Uniforme <a href="Toller Cranston Collection">Toller Cranston Collection</a>
245 14 - TÍTULO
Título del material Courbet
Mención de responsabilidad / Segolene Le Men
260 ## - Publicación, Distribución, etc. (Pie de Imprenta)
Lugar de Publicación, Distribución, etc. New York
Nombre de la editorial, distribuidor, etc. : Abbeville Press Publishers
Fecha de Publicación, Distribución, etc. , 2007
300 ## - Descripción Física
Extensión 293 p.
Dimensiones ; 24 cm.
504 ## - Nota de Bibliografía, etc.
Nota de Bibliografía, etc. Includes bibliographical references and index
520 ## - Resumen, etc.
Nota de resumen, etc. When Gustave Courbet (1819-1877) began his career in the late 1840s, French painting was dominated by two competing styles: neoclassicism, exemplified by Ingres,and romanticism, exemplified by Delacroix. Courbet, a dynamic and boundlessly self-confident man, proud of his rural origins and guided by his strong Republican beliefs,quickly established a third way. Rejecting the historical and literary subjects of the prevailing styles as too remote from actual experience, Courbet instead depicted scenes of everyday life, particularly among the peasants and the working class, with a naturalism then considered shocking. His paint handling was correspondingly direct: disdaining equally the idealized contours and cool tones of the neoclassicists and the expressive line of the romantics, he laid on his colors almost roughly, often with a palette knife instead of a brush. While Courbet's brand of realism bears a family resemblance to those of his contemporaries Daumier and Millet, its scope is much broader: his masterworks range from the Burial at Ornans (1850), a heroically scaled depiction of a villager's funeral, to the very different Origin of the World (1866), a detailed close-up of the female anatomy, and he also painted many straight landscapes, portraits, and stilllifes.
546 ## - Nota de Idioma
Nota de idioma English
600 14 - Entradas Secundarias - Nombre personal
Nombre Personal Courbet, Gustave, 1819-1879
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos
Tópico o nombre Geográfico Painting, French
Subdivisión cronológica -19th century
942 ## - TIPO DE MATERIAL
Tipo de Material Libro - Monografía
Holdings
Material oculto del Opac Material perdido Material dañado Material No para préstamo Colección Sede donde se ingresó el material Sede a donde pertenece el ejemplar/Copia Fecha de Adquisición o compra Préstamos Koha (veces que fue prestado) Clasificación Número de inventario (Código de barras) Última vez visto (Koha) Fecha del precio de reemplazo Tipo de Material
        Consulta / Referencia Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. 09/10/2023   REF 759.40 COU 023464 09/10/2023 09/10/2023 Libro - Monografía

415 15 20293 |  info@labibliotecapublica.org | Newsletter |                                                       f |


contador pagina