MARC details
000 -Encabezamiento |
fixed length control field |
02025nam a2200289 a 4500 |
001 - Número de Control |
control field |
026566 |
005 - Fecha de Ultima Modificación |
control field |
20231009193237.0 |
008 - Elementos de Fongitud Fija--Información General |
fixed length control field |
220518t19882017nyu 000 1 eng d |
020 ## - ISBN |
ISBN |
9781681370606 (softcover) |
050 00 - Número de Clasificación de la Biblioteca del Congreso de (USA-LC) |
No. de Clasificación |
PR6053.A6965 |
No. del ítem |
A6 2017 |
082 0# - Número de Clasificación Decimal Dewey |
No. de Clasificación |
92 CAR |
No. de la Edición |
|
100 1# - Entrada Principal - Nombre Personal |
Nombre Personal |
Carrington, Leonora |
Fechas asociadas con el nombre |
(, 1917-2011) |
245 10 - TÍTULO |
Título del material |
Down below |
Mención de responsabilidad |
/ Leonora Carrington ; introduction by Marina Warner. |
260 ## - Publicación, Distribución, etc. (Pie de Imprenta) |
Lugar de Publicación, Distribución, etc. |
New York |
Nombre de la editorial, distribuidor, etc. |
: New York Review Books |
Fecha de Publicación, Distribución, etc. |
, c1988, 2017 |
300 ## - Descripción Física |
Extensión |
xxxvii, 69 pages |
Otros detalles físicos |
: illustrations |
Dimensiones |
; 21 cm. |
520 ## - Resumen, etc. |
Nota de resumen, etc. |
In 1937 Leonora Carringtonlater to become one of the twentieth centurys great painters of the weird, the alarming, and the wildwas a nineteen-year-old art student in London, beautiful and unapologetically rebellious. At a dinner party, she met the artist Max Ernst. The two fell in love and soon departed to live and paint together in a farmhouse in Provence. In 1940, the invading German army arrested Ernst and sent him to a concentration camp. Carrington suffered a psychotic break. She wept for hours. Her stomach became 'the mirror of the earth'of all worlds in a hostile universeand she tried to purify the evil by compulsively vomiting. As the Germans neared the south of France, a friend persuaded Carrington to flee to Spain. Facing the approach 'of robots, of thoughtless, fleshless beings,' she packed a suitcase that bore on a brass plate the word Revelation. This was only the beginning of a journey into madness that was to end with Carrington confined in a mental institution, overwhelmed not only by her own terrible imaginings but by her doctors sadistic course of treatment.--Provided by the publisher. |
546 ## - Nota de Idioma |
Nota de idioma |
English |
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos |
Tópico o nombre Geográfico |
Mental health |
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos |
Tópico o nombre Geográfico |
Women Artists |
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos |
Tópico o nombre Geográfico |
Artists |
Subdivisión de forma |
--Biography |
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos |
Tópico o nombre Geográfico |
Autobiography |
700 1# - Entradas Secundarias - Nombre Personal |
Nombre Personal |
Megnen, Jeanne (Transcriber, 1943) |
700 1# - Entradas Secundarias - Nombre Personal |
Nombre Personal |
Warner, Marina (Author of introduction) |
Fechas asociadas con el nombre |
(1946-) |
700 1# - Entradas Secundarias - Nombre Personal |
Nombre Personal |
Llona, Victor (Translator) |
942 ## - TIPO DE MATERIAL |
Tipo de Material |
Libro - Monografía |