Negotiating with the dead (Record no. 270242)

MARC details
000 -Encabezamiento
fixed length control field 02032nam a2200241 a 4500
001 - Número de Control
control field 066985
005 - Fecha de Ultima Modificación
control field 20231009193422.0
008 - Elementos de Fongitud Fija--Información General
fixed length control field 170112s20022002enk b 001 0 eng d
020 ## - ISBN
ISBN 9780521662604
050 00 - Número de Clasificación de la Biblioteca del Congreso de (USA-LC)
No. de Clasificación PR9199.3.A8
No. del í­tem N44 2002
082 1# - Número de Clasificación Decimal Dewey
No. de Clasificación 808.3 ATW
No. de la Edición
100 1# - Entrada Principal - Nombre Personal
Nombre Personal Atwood, Margaret
Fechas asociadas con el nombre (, 1939-)
245 10 - TÍTULO
Título del material Negotiating with the dead
Resto del Título : a writer on writing
Mención de responsabilidad / Margaret Atwood.
260 ## - Publicación, Distribución, etc. (Pie de Imprenta)
Lugar de Publicación, Distribución, etc. Cambridge, U.K.
-- ; New York
Nombre de la editorial, distribuidor, etc. : Cambridge University Press
Fecha de Publicación, Distribución, etc. , 2002.
300 ## - Descripción Física
Extensión 219 p.
Dimensiones ; 21 cm.
504 ## - Nota de Bibliografía, etc.
Nota de Bibliografía, etc. Includes bibliographical references (p. 198-207) and index.
520 ## - Resumen, etc.
Nota de resumen, etc. This book grew out of the series of Empson lectures that prize-winning novelist Atwood gave at the University of Cambridge in 2000. In it, she addresses a number of fundamental questions: not how to write but the basic position of the writer, why a writer writes, "and for whom? And what is this writing anyway?" Wearing her learning lightly, Atwood allows her wit to shine on almost every page. She probes her life and work along with those of many other writers and brings in myths, fairy tales, movies whatever feeds her themes. Following an initial autobiographical chapter, Atwood addresses major issues: the duplicity evidently inherent in writing; the problems of art vs. money; the problems of art vs. social relevance; the nature of the triangular relationship of writer, reader, and book; and, in the final title chapter, the provocative idea that "all writing of the narrative kind, and perhaps all writing, is motivated, deep down, by a fear of and a fascination with mortality by a desire to make the risky trip to the Underworld, and to bring something or someone back from the dead." Atwood is not looking to provide answers or solutions but to explore the parameters of some interesting questions. The result is engaging food for thought for all who care about writers and writing.
546 ## - Nota de Idioma
Nota de idioma English.
600 14 - Entradas Secundarias - Nombre personal
Nombre Personal Atwood, Margaret
Fechas asociadas con el nombre (, 1939-)
650 #4 - Entradas Secundarias - Términos temáticos
Tópico o nombre Geográfico Authorship.
942 ## - TIPO DE MATERIAL
Tipo de Material Libro - Monografía
Holdings
Material oculto del Opac Material perdido Material dañado Material No para préstamo Sede donde se ingresó el material Sede a donde pertenece el ejemplar/Copia Estantería donde se ubica Fecha de Adquisición o compra Préstamos Koha (veces que fue prestado) Clasificación Número de inventario (Código de barras) Última vez visto (Koha) Fecha del precio de reemplazo Tipo de Material
        Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Sala Ingles 09/10/2023   808.3 ATW 066985 09/10/2023 09/10/2023 Libro - Monografía

415 15 20293 |  info@labibliotecapublica.org | Newsletter |                                                       f |


contador pagina