How to read and why (Record no. 272236)

MARC details
000 -Encabezamiento
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001 - Número de Control
control field 036753
005 - Fecha de Ultima Modificación
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008 - Elementos de Fongitud Fija--Información General
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010 ## - Número de Control de Biblioteca del Congreso USA
Número de la Bibliografía nacional 00708611
020 ## - ISBN
ISBN 9780684859064
050 00 - Número de Clasificación de la Biblioteca del Congreso de (USA-LC)
No. de Clasificación PN83
No. del í­tem .B57 2000
082 00 - Número de Clasificación Decimal Dewey
No. de Clasificación 801 BLO
100 1# - Entrada Principal - Nombre Personal
Nombre Personal Bloom, Harold
245 10 - TÍTULO
Título del material How to read and why
Mención de responsabilidad / Harold Bloom.
260 ## - Publicación, Distribución, etc. (Pie de Imprenta)
Lugar de Publicación, Distribución, etc. New York
Nombre de la editorial, distribuidor, etc. : Scribner
Fecha de Publicación, Distribución, etc. , c2000.
300 ## - Descripción Física
Extensión 283 p.
Dimensiones ; 23 cm.
520 ## - Resumen, etc.
Nota de resumen, etc. In the tradition of Mortimer Adler's How To Read a Book and Clifton Fadiman's Lifetime Reading Plan, the indefatigable and irascible Bloom (Shakespeare: The Invention of the Human) offers his apologia for the art of reading well. Greatly saddened by contemporary academic criticism, where the "appreciation of Victorian women's underwear has replaced the appreciation of Charles Dickens and Robert Browning," Bloom stridently argues that "we read in order to strengthen the self, and to learn its authentic interests." For Bloom, as for his critical forbears Samuel Johnson, William Hazlitt, and Ralph Waldo Emerson, reading is a solitary act that fills life with zest and insight. He suggests five guiding principles for the restoration of reading and applies these principles to short stories, poems, plays, and novels. Each brief analysis is a finely crafted meditation on the power of great literature, and Bloom's assiduous interpretations of the works of Marcel Proust, Thomas Mann, and Stendhal, among others, will send readers running to the books themselves. Although Bloom's use of Shakespeare as a touchstone for his "canon" of great literature is sure to be controversial, his book presents a forceful argument for the power and delight of reading deeply.
650 #0 - Entradas Secundarias - Términos temáticos
Tópico o nombre Geográfico Reading
650 #0 - Entradas Secundarias - Términos temáticos
Tópico o nombre Geográfico Literature, Modern
Subdivisión general --History and criticism
942 ## - TIPO DE MATERIAL
Tipo de Material Libro - Monografía
Holdings
Material oculto del Opac Material perdido Material dañado Material No para préstamo Sede donde se ingresó el material Sede a donde pertenece el ejemplar/Copia Estantería donde se ubica Fecha de Adquisición o compra Préstamos Koha (veces que fue prestado) Clasificación Número de inventario (Código de barras) Última vez visto (Koha) Fecha del precio de reemplazo Tipo de Material
        Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Biblioteca Pública de San Miguel de Allende, A.C. Sala Ingles 09/10/2023   801 BLO 036753 09/10/2023 09/10/2023 Libro - Monografía

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